Thursday, April 16, 2009

Kõigile ei saagi meeldida!


Nõnda nagu ei ole olemast ühte täisulikku naist, kes kõigile meestele võrdselt meeldiks, ei ole olemas kirjutist, millega kõik lugejad nõustuksid.

Mida julgemad ja konkreetsemad on väited, seda suurema kriitika see saab. R kutsub mind grafomaaniks kuna kohati mu kirjutised on pikad (nt "Vaba laps", mille üle ma ise olen väga rahul). Iga postitaja seisab valiku ees - kui põhjalikult selgitada toodud seisukohti? Inimesed ei näe maailma sellisena, nagu see on, vaid sellisena nagu nemad on. Tõlgendus käib läbi oma sotsiaalse tausta, käitumisrepertuaari jne. Ühte ja samat lauset tõlgendatakse erinevalt.

ABSOLUTISM ON PÕGENEMINE. Kunagi ei saa üldistusi teha, mis kehtiksid kõigi kohta. Nt Sinuga kokku puutuv välismaalane ei saa öelda - kõik Eestlased on sellised. Kui Sa loed mu postitusi, siis alati "kontrolli" ja vajadusel täienda. Miks?
1. Sest mina olen ka ainult inimene - ka mina õpin ja eksin ja avastan maailma;
2. Sina ei lugenud välja olulist nüanssi minu postituses, mis võis hoopis teise sõnumi anda. Keegi teine võis samuti sellest teisiti aru saada. Nt ma olen tänulik Herzile, kes rõhutas mu eilses postituses olulisi aspekte.

Ükskõik mis väljast tuleva info põhjal kehtib sama reegel: USALDA, KUID KONTROLLI. Sa ei pista ju suhu kõike, mida näed või pakutakse. Miks peaksid siis infoga, mis kohati rohkem Su elu mõjutavad, teisiti käituma?

2 comments:

Anttix said...

Kas polnud see mitte Tõnis Mägi, kes ütles kord kuldsed sõnad: "Ma ei ole viiesajakroonine, et ma pean kõigile meeldima!"

Kristiina said...

:D