Monday, May 11, 2009

SouthWestern - eluvõimalus?!?



„Mul on tunne nagu oleksin eluvõimalusest ilma jäänud, kõik käivad suvel raamatuid müümas!” ütles R eelmisel nädalal skypes. Talvel küsis mu tuttav: „Kas Sa oled saanud oma enesekindluse Southwesternist?”

Paar suve tagasi käisin USAs raamatuid müümas läbi SW Company, Eestis kõige tuntum raamatumüüja on Peep Vain. Mina otsisin väljakutset oma ellu ja tol hetkel puudus piisav väljakutse minu jaoks Eestis.

See oli ilmselt kõige räigem raskus minu senises elus. Väljas oli ca 45 kraadi sooja, niiskustase oli kohati 80% (st keha oli konstantselt veekihi all, lõpuks ei viitsinud ma enam vett juua (seda pidi lihtsalt nii palju tegema), mis oleks paaril korral kuumarabandusega lõppenud. 14 tunndi käisin jalgsi ukselt-uksele oma 12 kg book bagiga. Keskpäeval, siis kui kõige palavam oli, inimesed uksi lahti ei teinud. Demod oli vaja täis saada... Lugedes on see OLULISELT lihtsam kui ise seda tehes.

Tulemus – sain big checki ja suurepärased kogemused. Areng tähendab mugavustsoonist väljumist.
1. Õppisin eristama, millal inimesed „odavast populaarsusest” lubavad midagi (nt kuskile tulla, midagi teha), kuid tegelikult seda ei tee. Nad lihtsalt väldivad „ei” ütlemist. Aitab mul kiiremini edasi liikuda.
2. Õppisin asju mitte isiklikult võtma – Nobody cares! Ehk riski kui vaja, sest üldiselt möödapanekuid andestatakse meile.
3. Õpi enda üle naerma – teised teevad seda nagunii, miks peaksid Sina sellest ilma jääma.
4. „Ei”sid on vaja selleks, et „jah”i saada. Kunagi ei ole 100% müüki/ edu, ja kui saad „Ei”, siis järelikult oled „jaa”le lähemale jõudnud.
5. Valu on ajutine, loobumine kestab igavesti.
6. jne – see õptise rida on lõputu.

Seda suve ma ei kahetse kunagi, kuid sinna minnes pead valmis olema raskeks suveks. Paljud quitivad, ja paljud tulevad tagasi heal juhul 0 olles.


**** Ülevaltoodud pilt ei ole sugugi võõras - paljud käivad ka trailerparkides müümas ;)

No comments: