Tuesday, May 19, 2009

Hiinlased on toredad :D


Hiinlastega koostööd tehes avastad päris kiiresti, et nad ei vabanda kunagi oma eksimuste pärast. Nende aktsept tekkinud vea osas on ka - "Please pay x USD less next time". Eripärale lisandub veel probleemile loova või loogilise lahenduse leidmise võime puudumine.

Nt minu viimane case nendega. Tollis ei saa olla ühtegi rida 0 väärtusega (isegi mitte kataloogid ega varuosad, mille eest reaalselt oled nagunii maksnud). Niisiis oli Hiinlastel vaja väärtus anda varuosadele. Kui arvele on kantud toode, ühikuhind ja kogus, siis antud toote maksumuseks saadakse ühikuhind x kogus. Võtsid 16 USDi varuosadeks. Selle asemel, et vastavalt muuta hinda ühe toote ühikuhinnas, nad mehaaniliselt muutsid lambist lõppväärtust.

Ja kui toll peaks kontrollima hakkama, siis sõidan mina jälle maksuameti vahet ja seletan miks 4 x 4 = 12, mitte 16 (piltlik näide). Ja kui proovidki Hiinlastele midagi selgitama hakata, siis tuleb vastuseks "Whatever!" Eks ühenda siis 2 einevat maailma - täppisteadus toll (maksuamet) ja ükskõiksed lillelapse suhtumisega Hiinlased.

Rootslastega on ka palju "rõõme". Kuna hetkel on vaja probleem lahendada (paljude seast), siis nad juba II nädalat ei vasta e-mailidele ega võta telefoni. Ükskord õnnestus mul ülemus telefonile saada, aga sellele järgnes ka toru hargile panek. Õige - kui keegi ikka torgib Sind probleemiga, mis Sulle ei meeldi, siis väldi teda. Ära võta toru :D

1 comment:

Anttix said...

Hähh! Rootslane on tüüpiline protsessiinimene. Kui mingi asi käib protseduuri järgi on kõik kenasti, kui on vaja oma peaga mõelda või mis veel hullem: midagi otsustada, on asi pekkis.
Samuti muutuvad nad projektide lõpus närviliseks ja hakkavad venitama: issand jumal protsess saab ju otsa!