Monday, March 16, 2009

Segamets!


Ainult suhetes teistega võid ennast tundma õppida, mitte abstraktselt ja kindlasti mitte üksinduses.

/J. Krishnamurti/


Me elame teiste inimeste keskel justkui segametsas. Nõnda nagu Kask peab oma elu kohandama Haava, Paju jne kõrval, peame meie oma elu kohandama teiste kõrval.

Iga inimese isiksus on erinev, me erineme isegi oma emast ja isast! R-l (mu vennal) on teinekord mind nii raske mõista. Mu loomus on paraku selline, et mulle meeldib konkreetsus ja pean kinni kokkulepetest. Kui olen kellelegi midagi lubanud, siis nui neljaks täidan ka selle (eriti kellaajalised lubadused). R seevastu peab ka oma lubadusi, kuid tema suhtumine sellesse on hoopis teine. No kui jään pisut hiljaks, mis siis ikka. Mina planeerin suuresti ja mõtlen alati samme ette. R seevastu elab sujuvalt hetkes ning reageerib siis vastavalt tulemusele. Pole siis mingi ime, et teinekord võib meie erinevad isiksused kokku põrgata koos tegemisel.

Teine inimene pole sellepärast halvem, et ta isiksus on teistsugune. See oleks sama hea kui Kask heidaks Pihlakale ette, et viimane värvilisi marju kasvatab. „See mõjub ju nii kurnavalt Sulle, kui need mahla täis marjad Su okste küljes ripuvad! Lehed on hulka kergemad!” Ei ole olemas õiget ega valet lähenemist, on olemas erinevad lähenemised.

No comments: