Friday, March 13, 2009

Ettevõtte tegemine on nagu lapse saamine!


Tundub, et olen igas eluvaldkonnas tõeline naine - sh ettevõtlus :D

Mõnda aega tagasi tekkis idee. Rääkisin ideest sõbrale ja ta ütles - teeme ära. Kuna olen riskialdis + hindan koolitusi (erineval kujul), siis saigi asi ära vormistatud. Nagu ka oma loengutes ütlen - firma asutamine on nagu lapse saamine - kerge on teha, kuid täisväärtuslikuks ning arvestatavaks kodanikuks kasvatada on juba suurem väljakutse.

Sai see, mida tegelikult arvata oli. Ehk kuna me ei koostanud ei äriplaani ega strateegilist plaani, siis ega ei ole jõudnud püstitatud eesmärgini. Põhjuseid oli palju. Minu initsiatiivil saime kokku ja rääkisime läbi, mida ootame ja muidugi pidasime ka plaani. Jätsin poole koormuse sõbrale. Mina lootsin, et sõber omab samasugust initsiatiivi või isegi suuremat kui mina, kuid võta näpust. Ta on tark küll, kuid tema ootas minupoolset torkimist. Antud valdkond aga ei kuulu minu primaarsesse huviorbiiti. Muud toimetused pressisid ka peale ja nii see venis ja venis ja venis.

Vahpeal on niipalju aega edasi läinud, et idee pole Eesti kekskonnas unikaalne ning pidevalt peame loobuma millestki. Õppetund:
1. Idee tekkides ei pea Sa ilmtingimata kohe seda ise realiseerima, võid selle kellelegi "maha müüa";
2. Kui otsustad ettevõtta koos teise inimesega, siis eelnevalt õpi teda paremini tundma; nagu abieluski tuleb eelnevalt teada saada, kellega seod end, et vältida asjatuid lootusi;
3. Kui ette võtta, siis tegutse teemaga, mis on tõesti Sulle südamelähedane;
4. Kui midagi teha, siis korralikult. Ilma eesmärkide püstitamiseta (lühi- ja pikaajalise), strateegiata (tegevusplaanita), võid seda võtta kui koolitust ning suhteliselt kiiresti hääbuvat tegemist. Vajaliku eeltööga võib Sind kroonida edu.

*Minu iseloom vajab kedagi sama tugevat või tugevamat kõrvale. Mõne iseloom saab kenasti üksi hakkama. Selleks, et tulemuslikult tegutseda, on mõistlik ka ennast tunda ;)

No comments: