Saturday, March 14, 2009

Hunt omasid ei murra!


Mõnda aega tagasi teatas mu müügiinimesest sõbranna võidukalt skype's: "Ma tean kuidas saada sekretäridest edasi - tuleb nendega sõbraks saada!" See kuldne elutõde kehtib mujalgi elus (mitte ainult otsese müügi puhul).

Need, kes pole otsese müügiga kokku puutunud - mida madalam on positsioon, seda kiiremini ja kergemini tuleb "EI". (Sekretär on truu loomake, kes kaitseb ülemust oma ihu ja hingega). Ehk Sul pole kunagi mõtet neile hakata tutvustama (müüma) oma ideed (teed pigem sellega kahju).

Minu viimane kogemus selle tarkusega. Läti koostööpartner vahendas koostööd Leedu harukontoriga. Leedukate poolt saadetav info hilines. Võtsin Lätlased letti, kuna nemad vastutasid minu ees. Läti pool käitus väga oskuslikult.
1. Ta vabandas hilinenud info pärast;
2. Ta näitas mulle olukorda väheke teisest perspektiivist (pani mind oskuslikult oma olukorda);
3. Tegi mind "omaks" ehk palus, et ma homme esimese asjana temalt küsiksin seda kui ta pole ise jõudnud juba mulle infot saata.

MOTT - sõpra aidatakse ja kui suudad panna teise inimese oma olukorda nägema, siis üldiselt ta mõistab Sind. Ta hakkab otsima võimalusi kuidas Sind aidata!

Eneseõigustus ajab teist veel enam marru ja suurendab õiguluse nõudmise instinkti. Proovi teinekord, mis tulemuse saad kui
1. Vabandad (isegi siis kui see pole otseselt Sinu süü, siis vabanda nt firma nimel)
2. Too asjale valgust (näita inimlikult talle enda olukorda) - NB!!! Ära hakka kedagi süüdistama, see suurendab vaid negativismi.
3. Anna talle ülesanne tõmmates sellega ta oma paati.

No comments: