Sunday, March 22, 2009
Tuumarelv suhtlemises!
Edukas müügimees on see, kes suudab kliendi rääkima panna.
Inimesed kipuvad lühinägelikult arvama, et suurepärane suhtleja on see, kes oskab rääkida. Tänapäeva inimesel on nii palju võimalusi, kust kuulata – raadio (kodus, tööl, autos), telekas, MP3-mängija, teised inimesed. Oluliselt vähem on võimalusi rääkida ning jagada päeva jooksul tekkinud mõtteid.
Kuulamisoskusega annad edasi sõnumi: „Ma hoolin Sinust ja Su mõtetest!” Eestlane on vagur ja tagasihoidlik tüüp. Oskuslik suhtleja ongi see, kes
1. Suudab lõhkuda barjäärid ning tekitada sooja õhkkonna;
2. Esitada küsimusi ning luua õhkkond teisel rääkimiseks
Kuulates saad oluliselt rohkem infot kui ise rääkides! Pealgi kui palju haiget Sa võid teha lahmides niisama. Väga tüüpiline inimesele on paanikahoog, kui kõrvalseisjal on raske hetk. See on analoogne reaktsioon nagu mehele näha nutvat naist – ta ei oska midagi teha. Peamine soov on, et pisarad lõppeksid. Mida inimene teeb: „Midagi hullu pole ju juhtunud! Kõik saab kord!” jne. Kuidas saad Sa öelda inimesele, kelle elus on midagi traagilist juhtunud (lähedasel avastatud raske haigus, keegi on surnud vms), et kõik saab korda! Sa ehitad sellega betoonmüüri teie vahele (annad mõista, et Sa ei saa temast aru). Kui Sa ei oskagi midagi öelda, siis võid ka välja öelda: „Ma ei oska midagi öelda!” Teinekord on vaikus parim „suhtlus”. Teinekord võib lisada kallistuse. Seda kõike saab aga inimene teada alles siis, kui ta on teist inimest valmis kuulama.
Pane tähele – pärast vestlust inimesega, kus oled suuresti kuulanud, tituleeritakse Sind suurepäraseks suhtlejaks!
PS! Naiste ja meeste käitumiserinevus avaldub ka siin. Kui mees tuleb probleemiga kellegi juurde, siis ta tegelikult ka ootab lisamõtteid, kuidas oma probleemi lahendada. Kui aga naine tuleb oma probleemiga kellegi juurde, siis ei oota ta tegelikult probleemi lahendust kuulda. Ta teab seda isega. Ta lihtsalt tahab kellelegi ära rääkida oma koorem.
Tarkust elamiseks :)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment