Sunday, February 22, 2009

Ehitame maja - kena, suure maja


Eile oli mul meeldiv võimalus kuulda ühe Norra misjonäri mõtteid. Paar mõtet, mis jäid eriti eredalt meelde olid järgmised:

1. Inimesed peaksid endale partnerit (elukaaslast) otsides silmad pärani ajama ning kui nad lõpuks abielluvad, siis silmad sulgema. Aga päriselus toimub see vastupidi. Teatavasse vanusesse jõudes hakkavad inimesed paaniliselt endale teist poolt otsima. Nad justkui sulgeksid silmad ja kompides leiaksid endale kaaslase. Kui siis "saakloom" koju lohistatakse, siis hakatakse vaatama, kes ta selline on. Siis on aga liiga hilja vaatama hakata. Mis Sa siis enam silmi avad.

Mulle meeldib rõõmus olla. Igasugune muu emotsioon on väga västiav ja piinarikas (sh teistele). Oma noore elu jooksul olen juba natukene läbi elanud. Töökoht, mis läks vastuollu minu loomusega, röövis mult elurõõmu. Samuti kunagine suhe, kus teine pool oli faktiliselt ideaalne, lihtsalt meie iseloomud olid erinevad. Tundsin lämbumistunnet ja hakkasin väljapääsu otsima. Ma olin ise kustunud jaaniussike ja hakkasin muutuma vastikuks ka teisepoole suhtes.

Ehk mõistnud ma olen, et ideaalset inimest ei ole olemas (alustades minust endast). Naudi ise elu (st ela nii, et südames oleks rahu) ja lase ka teisel elu nautida oma suhtes. Kui ühes sissekande lõpus kommenteeriti mind kui absurditar kuubis, siis olen ise kogenud, et on võimalik "silmad sulgeda" ja sümbioosis teistega olla. Seda siiski tingimusel, et inimestel on soov koos olla ning lahendusi leida erinevatele tekkivatele olukordadele.

2. Teine vahva mõte oli see, et alati enne inimest on olnud töö ja siis ta ise. Ehk kuna inimene on pidevas arengus (mida noorem, seda kiirem on areng), siis esmaseks ülesandeks oleks tal keskenduda oma missiooni leidmisele siin elus (mis on tema töö) ja siis alles keskenduma muule, tema jutu kontekstis siis kaaslase leidmine. Sest kui Sina oled oma otsingul ja pidevas arengus, siis arengualguses võid päris korralikult puusse panna oma paarilise leidmisega. Te arenete lihtsalt nii erinevates suundades, et lõppeb paratamatult valusalt.

Ehk kui teed seda, mida kõige rohkem naudid, siis kohtad inimesi sel tegevusel, kes armastavad samu asju. Muinasjutus räägitakse küll printsist ja kerjusest, aga reaalses elus see ei toimi.


Samamoodi nagu selle misjonäri mõtted tema rännakutelt ja elukogemustelt tekitasid minus omi mõtteid, tekitavad need mõtteid Sinus omi mõtteid. Nii nagu tema ei saanudki anda edasi kõiki sellega sotud mõtteid, ei saa ka mina kõiki omi mõtteid edasi anda. Tore on kui täiendad oma kommentaaridega neid mõtteid!

No comments: