On inimesi, kellega kohe esimesest kontaktist peale tekib sümpaatia. Töö ja koostöö põhineb (ideaalis) ratsionaalsusele ja majanduslikule efektiivsusele. Samas kui on tegemist võrdväärsete konkurentidega, tulevad mängu emotsioonid jm inimlikud faktorid.
Inimene, kelle hääl telefonis on selge ja positiivne, on kohe ka sümpaatne. Telefoni (ja e-maili teel) ei hinnata välimust, rõhuda saab hoopis teistele omadustele. Lihtne on olla edukas:
1. Selge diktsioon2. Positiivne hääletoon (võtta takistusi kui põnevaid väljakutseid, mitte ähkima ja puhkima hakata)
3. Läheneda inimlikult - tegemist on ikkagi inimeselt inimese suhtlusega (igat firmat esindab eelkõige inimene) - otse ja omadega
4. Kiire ja selge omapoolne infoedastus
Kehtib põhimõte - TEE SEDA, MIDA TAHAD, ET SULLEGI TEHAKSE!!!
Üks ettevõte pakub arvestatavaid hindasid, kuid inimene, kellega suhtlen, paneb väga sügavalt kahtlema, kas tahan kulutada lisaenergiat, et neile lisavõimalus anda.
Inimene jääb inimeseks igal pool. Sama kehtib tööotsingutel, võimaluste leidmisel karjääris, sõpradega suhtlemisel, teenete osutamisel/aitamisel.
No comments:
Post a Comment