Thursday, April 8, 2010

V6it iseenda yle!


kes valitseb iseenese üle, on parem kui linna vallutaja.
/6p s 16:32/

Elame juba m6nda aega Carride juures. Pereema mentaliteet (suhteliselt levinud heaoluyhiskonnas) on mulle t2iesti harjumatu. Ta on 31, oma 2aastase lapsega kodune ja p2evad l2bi ei tee midagi peale telku vaatamise. Mul ei ole midagi koristamise, n6ude pesemise, lapse m2hkmete vahetamise, pesu pesemise, triikimise, s88gitegemise vms vastu. Kui aus olla, siis mulle suisa meeldivad need tegevused, ma naudin tulemust. Aga kuna mulle on lapsest peale 6petatud olema t88kas ja kui midagi alustad, vii kohe l6pule, korista enda j2rel jne, siis praeguseks hetkeks on tekkinud trots pereema vastu. Ma ei saa temast aru?

See kodune olukord valmistab mulle suurt frusturatsioon, sest ma ei suuda segaduse ja mustuse keskel elada. J. korduvalt ytleb, et see ei ole minu kodu. Proovi yle olla ja las pereema ise ka teeb midagi. Muidu kui ma teen k6ik ta eest 2ra, siis l6puks syveneb laiskus niiv6rd, et ta ei teegi edaspidi midagi.

Eile saabus v6it enda yle. Keda ma karistan mittekoristamisega? Kas ma pean kellelegi t6estama ennast? Miks ma istun negatiivsete m6tetega ja ei tee probleemi lahendamiseks midagi? Kas p6hjuseks on armastus (et pereema 6piks ka ise midagi tegema) v6i p6hjuseks on trots ja hukkam6ist - kui tema ei tee midagi, miks peaksin mina tegema?

Kui k6ik kodust 2ra l2ksid, siis hakkasin koristama. Lapse s88gitool, mida poldud vist kunagi puhastatud, sai puhtaks. Milles see v2ike ilmakodanik on syydi, et peab kuudevanuse toidu otsas igap2evaselt istuma?!? Arvutilaud, millelt ei tulnudki k6ik plekid ka vahendiga v2lja, on nyyd korras ja puhas jne.

Ma tunnen suurt r66mu, sest kodu on puhas ja korras. Veel suurem on aga vabaduse tunne, mis kaasnes trotsist ylesaamisega. Kas pole mitte nii, et aeg-ajalt vallutab meid 2ng, pimestav "viha", mis traumeerib meid ja ei lase midagi teha. Meil on trots hinges: "Miks nii?!?" K6ik, mis Sa teed, teed endale. Parim viis trotsist vabanemiseks on vajadusel hambad risti asi 2ra teha.

Igasugune 2ng ja viha on kellegi teise kontroll Sinu yle. Sa ise kaotad kontrolli enda (emotsioonide) yle. Milleks anda see kontroll 2ra?

Pikameelne on parem kui kangelane. /6p s 16:32/

No comments: