Wednesday, June 24, 2009

Taize


Kuna Ekspressi lisas Kohver ilmub suve jooksul mu reisikirjeldus Taizest, siis ei hakka ma sellest siin eraldi kirjutama. Toon ära selle lisaosa, mis Ekspressis ei avaldu ;)

Taize (hääldus desee) on mäepealne väikse Kesk-Prantsusmaa külake, kus asub rahvusvaheline noorte kommuun.

Taizésse tullakse üle kogu maa (Koreast, Austraaliast, Malaisiast, Puerto Ricost, Kolumbiast, Californiast, Portugalist, Iirimaalt + muud EL maad). Nädala alguses oli tulnud kommuuni paariks päevaks ka Hiina underground kogudus.

INTERNATSIONAAL
Uus-Meremaal tuleb ajalugu valikainena sisse alles keskkoolis. Kui ühe austraallase käest küsiti, et kas Sa tead, kes on Napoleon Bonaparte, siis vastuseks tuli: „Kas ma tõesti näen välja nagu kollase ajakirjanduse lugeja?” Koolis õpetatakse neile: „Euroopas on kultuur – meil on ... sport! Euroopas on kunst – meil on sport! Euroopal on ajalugu – meil on sport!”

Üks Saksa noormees ei lasknud end segada faktist, et ma ta jutust aru ei saanud (ma ei räägi saksa keelt) ning rääkis pikad jutud maha. Purjus ta ei olnud. Silmavaade oli selge ja suitsetada oskas – tundus, et ei olnud ka „Kukuuuu“.

Arenenud ühiskonnas ollakse nii targad, kuid seda nad pole veel läbi ampsanud, et kartulikrõpsud ja rohke suhkru tarbimine erinevate vedelike näol ei langeta kehakaalu. Naised on nõnna jämedad. Üldiselt naise ametipositsiooni tõustes tõuseb ka tema kehakaal. Ma saan aru, et naine pärast mitme lapse sünnitamist omandab väheke teised vormid, kuid kui noored tüdrukud on juba nii loppis, siis kuhu nii jõutakse. Pole siis ime, et mehed hakkavad omasooihalejateks. Nagu üks Prantsuse poiss projekti ajal kurtis, et nende ühiskonnas välist poolt ei peeta miskiks, tähtis on vaimsus. Tema siis tundis ennast kergelt ühiskonnaheidukuna kuna hindas visuaalset atraktiivsust (jõusaalist läbikäinud jellitüüp, kes kandis liibuvat särki, mis tõi rinnanibud välja). Mehed, mina teie asemel takistaks Eesti jõudsat arengut!

Taizes oli kõik läbimõeldud. Nt laupäeva õhtul oli teenistus küünaldega – igale sisenejale pisteti küünal pihku. Lisaks ilule oli sel ka praktiline väärtus – eelnenud õhtusöögil pakuti oasuppi (kui kõhutuuleke puhus vaikselt, siis küünlaleek eemaldas õhuliikumisele kaasneva lisa).

No comments: