Tuesday, October 28, 2008

Analüüs


Eile oli mul "põnev" vestlus laojuhatajaga (noor poiss). Tuleb minu juurde ja küsib, et kas me peaksime konkreetse kauba saatma koos või ilma alusteta. Minu küsimuse peale, et mis Sa ise arvad tuli vastuseks õlakehitus ja: "Mul vahet pole".
Mina: "OK, eraisikuna Sul vahet pole, aga ettevõtte seisukohalt - kumb on kasu(m)likum?"
Laojuhataja: "Mina ei tea! Ütle siis, kuidas saadame!"
Mina: "Kas kaubaalused on meil arvel? Kas me maksame nende eest?"
Laojuhataja: "Jah. Mis Sa keerutad, ütle kohe kuidas saadame!"
jne


Ehk lõpuks sai ilmselt laojuhataja ise ka aru, mis on kasumlikum ettevõtte seisukohast. Aga sellest ma nii kindel ei ole, kas ta järgmisel korral iseseisvalt selle analüüsi läbi teeb. Tema oli pahane, et mina keerutasin ja talle vastust ei öelnud.

Paraku ongi nii, et osadel inimestel tuleb analüüs enne tegutsemist loomuliku osana (by default), teistel aga mitte. Nagu reisikohvri pakkimine (või autolaadimine automatkal olles) - osad suudavad kõik ratsionaalselt ära paigutada, nii et jääb ruumi ülegi, teised aga mitte. Osa inimesi eelistavadki pigem alluda kui ise vastutust võtta.

MOTT - Eeldamine on maailma suurim viga!!!! See, mis Sulle tundub loomuliku ja loogilisena, ei pruugi olla seda teisele!


Edu tegutsemisel!


K

No comments: